اخبار

اپل با USB-C پرسرعت‌تر، خرید آیفون ۱۵ پرو را منطقی‌تر جلوه می‌دهد

آیفون ۱۵ پرو

تصاویر جدید از درگاه USB-C در آیفون ۱۵ نکات مهمی را بیان می‌کنند.

به نظر می‌رسد که مدل‌های پرو این دستگاه احتمالاً از تکنولوژی تاندربولت پشتیبانی خواهند کرد. تحت گزارشی از ChargerLab، برخی از اعضای خانواده آیفون ۱۵ از تاندربولت و USB 4 برای انتقال داده با سرعت بالا بهره خواهند برد.

این اعلامات تایید می‌کنند که در طول روزهای گذشته، تصاویر دیگری از پورت USB-C آیفون ۱۵ منتشر شده‌اند. ChargerLab ادعا می‌کند که یکی از این تصاویر حاوی مدار مجتمع انتقال داده‌ای با استاندارد تاندربولت است.

مدارهای مجتمع که به نام Retimer مشهور هستند، باعث پایداری بیشتر در انتقال داده‌ها می‌شوند و سرعت انتقال از طریق پورت را افزایش می‌دهند. این تراشه‌ها نیز در دستگاه‌های دیگری که از تاندربولت یا USB 4 پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌شوند. تصاویر منتشرشده از پورت USB-C در آیفون ۱۵، به وضوح این مدارهای Retimer را نمایان می‌سازد.

منتظر می‌مانیم که تمام مدل‌های آیفون۱۵ به جای پورت لایتنینگ از درگاه USB-C استفاده کنند. گفته شده که نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون۱۵ به دلیل امکان انتقال داده با سرعت بالاتر، بهایی بیشتر نسبت به مدل‌های استاندارد و پلاس دارند.

مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون۱۵ احتمالاً سرعت انتقال داده را با استاندارد USB 2.0 ارائه خواهند داد و در نتیجه تفاوتی چشمگیر با آیفون‌هایی که از پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند، نخواهند داشت.

برای مقایسه، آیپد پرو با استفاده از پورت تاندربولت قادر به انتقال داده با سرعت حداکثر ۴۰ گیگابیت در ثانیه است، در حالی که سرعت انتقال اطلاعات از طریق درگاه USB-C در آیپد سطح‌پایه به ۴۸۰ مگابیت در ثانیه محدود می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *