اخبار

اپل در حال چالش برای لغو جریمه ضد رقابتی به ارزش 1.8 میلیارد یورو مرتبط با شکایت اسپاتیفای از اپل

اسپاتیفای

اپل در حال چالش برای لغو جریمه ضد رقابتی به ارزش 1.8 میلیارد یورو مرتبط با شکایت اسپاتیفای از اپل

 

در ماه مارس، اپل با یک جریمه سنگین به ارزش 1.8 میلیارد یورو (2 میلیارد دلار) به دلیل شکایتی که اولین بار توسط اسپاتیفای در سال 2019 ارائه شده بود، مواجه شد. شکایت به سادگی این بود که اپل از سازندگان برنامه‌ها یک مالیات 30 درصدی در صورت عضویت کاربر در خدمات آنها برای یک سال و 15 درصد برای سال‌های بعدی دریافت می‌کند. این وضع باعث تحقق یک مزیت بزرگ و نابرابر برای اپل موزیک نسبت به اسپاتیفای شده بود، زیرا اخیراً اسپاتیفای مجبور به افزایش هزینه‌های عضویت برای پوشش دادن مالیات شده بود.

اسپاتیفای

اما اپل قصد ندارد به این سادگی تسلیم شود و جریمه را پرداخت کند. بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل دعوای خود را در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ ثبت کرده است تا سعی کند جریمه سنگین را لغو کند.

اپل تاکید دارد که کمیسیون اروپا شواهد و مدارک قابل قبولی ارائه نکرده است که نشان دهد مصرف‌کنندگان به واسطه سیاست‌های فروشگاه اپل آسیب دیده‌اند.

  • ما حقوقی نیستیم، اما فکر نمی‌کنیم که این روش کار قوانین ضد رقابتی باشد، در هر صورت، این چیزی است که باید توسط وکلا و کارشناسان EC و اپل بحث شود.

 

قبلاً، برنامه‌ها حتی مجاز به تبلیغ کردن نبودند که کاربران بتوانند با رفتن به وب‌سایت به قیمت کمتر عضو شوند. از آن زمان تاکنون، EC قوانینی را تصویب کرده است که اجبار اپل را برای اجازه دادن به سازندگان برنامه برای تبلیغ روش‌های پرداخت جایگزین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *